Mesék a szoptatásról - hatodik mese

Mit jelent a szoptatás? Meghittséget, összebújást, szeretetet, gondoskodást. Legalábbis nekem. Persze a babámnak táplálékot is. De az egyik legszebb dolog a világon szerintem. Amíg nem csináltam, nem láttam így, pedig voltak a környezetemben szoptatós anyák. Átélni, a babádhoz bújni, közbe az illatát beszippantani teljesen más. Egy éves múlt a babám, örülök, h a mai napig tudom szoptatni. Nappal és éjjel is igényli, nappal leginkább az alvásoknál. Érdekes, de édesanyám csak kb.3 hónapos koromig tudott engem szoptatni, hát ezek szerint nálam másképp alakult. Már a szülőszobán működött a dolog, ahogy világra jött, nyújtogatta a nyelvét, és utána szopizott is. A kórházban egy csecsemős nővér tanácsára bimbóvédőt használtam, de pár hét alatt elhagytam, mert kipróbáltam nélküle, és úgy is boldogult a babám, s úgy éreztem akkor, h egy "csapdába" is kerülhetek, ha nem hagyom el, mert akkor esetleg nem fog boldogulni anélkül a babám később. A kezdeti 1-1,5 órás szoptatások olyan 5-6 hónapos korára rövidültek le. Ma már pár perc alatt simán elintézi. De hónapokkal ezelőtt elképzelni sem tudtam, hogy lesz a szinte egész napot kitöltő szoptatásokból rövid "esemény". Pláne, h a kórházi csecsemős állandóan azt mondta, h kb.2-3 óránként kellene ennie a babámnak. Utólag látom, h ezzel csak összezavart, de akkor nem láttam tisztán a sok infó között, h melyiket fogadjam el, ill. melyikkel szemben legyenek fenntartásaim. Az elején fejtem is, hajnali szoptatás után a másik cicit, vagy ha éppen nem ébredt, akkor amiatt. Többször volt mellgyulladásom is, lázzal, és sajnos antibiotikumra is szükségem volt. A szoptatással kapcsolatos bizonytalanságok (hosszuk ill. technika) és a mellgyulladás kapcsán szoptatási tanácsadóktól kértem tanácsot, és végül kaptam is (többeket hívtam, volt, aki ki is jött). A környezetem teljes mértékben támogatott, szükségem is volt rá, mert a pl. 6-8 x1,5 órás szoptatások mellett az alap dolgok megoldása is nehézkes volt, pl. sokszor a férjem csinálta meg a reggelimet, tízóraimat, és hozta a szoptatós fotelhez, h megegyem. Erre abszolút nem tudtam felkészülni várandósság alatt, és akkor a környezetemben volt, aki azt mondta, h fél óra után válasszam le a babámat - szerencsére ezt nem tettem, valamiért a hosszú szopikra volt szüksége a lányomnak. A mai napig imádok összebújni a lányommal, sokszor együtt is alszunk el a szoptatások közben, és együtt ébredünk. Ezek a legmeghittebb pillanatok egyikei. Vannak vicces pillanatok is, pl. amikor úgy szopizik váltott mellből, h magának teszi ki-be egyiket-másikat a kis kezével, mintha egy főételt enne, s mellé valamilyen jó bort kortyolgatna... J Vagy amikor nemrég meg akartam fürdetni, levetkőztettem, úgy alakult, h én is meztelen voltam, s ő pedig elkezdett szopizni. Váratlan és vicces volt. Ma reggel pedig úgy ébredt, hogy kimondta a szót, hogy"cici". Szeretnénk még babát a férjemmel, remélem, hogy őt is fogom tudni szoptatni majd