Mesék a szoptatásról - ötödik mese

2013 januárban született első lányom császármetszéssel és egészségügyi okok miatt nem lehetett mellettem 7 napig. Próbálkoztunk szoptatással, de csak 3 óránként lehetett mellre tenni, ami sajnos nem volt elég. Mellette fejéssel próbálkoztam. Csecsemősöktől kaptam szoptatási és fejési tanácsot és sajnos sok más anyukától újabb és újabb tanácsot. Ezeket figyelembe véve és otthon mindent (szoptatós tea, kapszula, étrend és folyadék bevitel) bevetve a napi 10 ml-es kezdő mennyiséget sikerült a leányzó 3 hónapos korára úgy feltornázni, hogy a napi étkezésének 70%-a anyatej volt. Ezt követően megállíthatatlanul egyre csökkent, így csak 4,5 hós koráig tudtam szoptatni, ezt követően teljesen elutasította a mellet és csak a lefejt mennyiséget tudtam cumisüvegből adni még pár hétig. 2016 júniusában született második lányom, jelenleg 1 hós, iszsz baba. Osztályra kerüléstől végig mellettem volt és ügyesen szopizott, de pótlást igényelt. Jelenleg szopizott és fejt anyatejjel táplált. Pótlást csak nagyon ritkán igényel. Az első gyermekemmel felmerült nehézségeket (így utólag nézve) az okozta, hogy nem lehetett iszsz baba és nem a babám igényeire figyeltem, hanem a környezetemben hallott, kapott információkra fókuszáltam. Sajnos 10 anyától 10 különböző tanácsot kaptam. Önbizalmat és az anyaságba vetett hitemet leromboló beszólásokat a lelkemre vettem. (Csak az nem tud szoptatni, aki nem akar. Könnyű nekem, mert császár volt. ) Gyengeségnek tűnt segítséget kérni/elfogadni a szoptatáshoz és a napi teendők ellátásához egyaránt, ami nagyban rombolta a kedélyállapotom a váratlanul felmerülő nehézségek feldolgozásában, megoldásában. A második lányom érkezése előtt a korábbi kudarcból, tapasztalatokból tanulva, megerősödve informálódtam és a korábbi, kivédhető negatívumokat kiküszöbölve vágtunk bele a szoptatásba, melynek sikeréhez nagyban hozzájárult az is, hogy nem csak 3 óránként tudtam mellre tenni az első napokban. Jelenleg jó úton haladunk a 100%-os anyatejes táplálás felé. Már azt is tudom, hogy a pihenéssel, alvással töltött idő és az idegeskedés hiánya sokkal nagyobb mértékben járul hozzá az én esetemben a tej mennyiségének növekedésében, mint bármely általam kipróbálsz tea, kapszula és hasonlók. A szoptatással elért sikerek engem és a babát is kiegyensúlyozottabbá tettek és a kötődés is sokkal másabb.